03 april, 2014

What to do with my long hair?



Lang haar: misschien is het alleen maar omdat je niet anders ziet om je heen, omdat het gewoon lijkt te horen bij een vrouw. Maar waarom heeft bijna ieder meisje nu werkelijk lang haar? Ikzelf had daar eigenlijk nooit over na gedacht. Ik vond het vanzelfsprekend dat ik lang haar had en dat ieder meisje om mij heen dat heeft. Ik heb eigenlijk alleen lang haar om de winter een klein beetje warm door te komen. Maar ik ben nu op een moment gekomen dat ik dat helemaal niet zo vanzelfsprekend meer vind en heb dan ook het dappere idee om mijn haar te gaan knippen. 'Dapper' omdat als ik dit idee vertel ik dan de meest geschrokken hoofden naar me toegekeerd krijg en het is zelfs zo dat mensen me niet geloven als ik dit idee vertel. Zelf boeit het me eigenlijk vrij weinig want ik heb het al een paar keer meer flink afgeknipt. Ik kan dan ook helemaal niet met mijn eigen haar omgaan en ga 1 x per half jaar naar de kapper, ik weet ook niet waarom. Mijn haar is op dit moment een grote klit baal en in mijn haar zitten nu zoveel gespleten punten dat de onderste puntjes er langzaam afvallen. 
Dat er om me heen zo gereageerd wordt -en dan vooral door meisjes- maakte dat ik dit verhaal even in een post kwijt moest en maakte mij extra overtuigend van mijn beslissing. Maar kom op guys, ik neem geen stekeltjes of een hanenkam, gewoon tot boven mijn schouders, that's all.

Ik ben er dus biiiijna zeker van dat mijn haar lekker kort gaat worden. Niet dramatisch kort, nee gewoon kort. Ik ben eens gaan zoeken op internet en vond dit kapsel van deze vrouw (geen idee wie het is, weet iemand het? Is ze een model of actrice of zo iets?). En dit kapsel vond ik helemaal geweldig. Ook het ombre effect is echt heel leuk. 
Omdat mijn twijfel nog uit 0,01 % bestaat, vraag ik toch jullie hulp. Jongens, meiden, wat vinden jullie hiervan? Denken jullie dat dit gaat staan bij mij? Ik hoor het graag! 




7 opmerkingen:

  1. Ontzettend leuk! Een tijdje geleden had je het ook al geknipt toch, dat stond je zo goed! Wat is je haar snel gegroeid zeg, ik ben jaloers hahaha xoxo

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jaah echt super mooi! K zal t doen! Lkkr wat nieuws voor de summer! En k weet bijna wel zeker dat je gaat staan!

    LiefsNora / 1310bynora.com

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauw, knap! Ik durf mijn lange lokken echt niet te knippen. Dode puntjes knippen vind ik meestal al een ramp haha. Maar ik vind een kapsel op schouder lengte trouwens wel erg mooi! En zorgt er voor dat je haar niet meer zo onhandelbaar is ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. hmm je hebt erg lang haar en op één lengte wat ik zou doen (dus niet gelijk kort) maar lekker een ponny of heel veel lagen in je haar aanbrengen ik heb dat ook en daardoor valt het niet slierterig en naar beneden! ik zou lekker veel lagen erin knippen misschien iets korter en dan met drie lagen erin laten knippen dan is je haar gelijk een stuk lichter en lekkerder voor de zomer! liefs x

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Als je haar van onderen helemaal dood is dan moet je dat zeker doen. Scheelt voor jezelf gewoon een heleboel ellende. Ik heb het ook gedaan en het voelde erg goed. Van tot mijn onderrug tot net onder m'n schouders.

    Je neemt gelukkig geen vlot en pittig kapsel, dus dat scheelt allichtelijk. Als dat wel zo zou zijn dan had ik je wél raar aangekeken!

    Stéphanie // aphelium.org

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ja leuk! Doen :)
    Ik heb zelf ook deze lengte, omdat ik geen lang haar kan hebben (breekt vanzelf af)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Jaaa, ik zou echt afknippen! Ik vind de lengte van de vrouw op de foto heel mooi. (: En desnoods kun je nog voor 'het Kylie Jenner kapsel' gaan, wel een stuk korter maar niet heel kort om die lengte eens uit te proberen. (Dit was de eerste de beste foto die ik kon vinden om te laten zien wat ik bedoel haha:) http://pmchollywoodlife.files.wordpress.com/2014/01/kylie-jenner-get-the-look-lead.jpg?w=600

    BeantwoordenVerwijderen