04 maart, 2015

Decoreren met droogbloemen!


Je ziet het weer steeds vaker in winkels liggen: droogbloemen. Het is even weg geweest maar nu komen de droogbloemen weer helemaal terug. Droogbloemen zijn letterlijk gedroogde bloemen dat volgens een proces wordt gedaan. De prijs is daarom ook iets hoger dan je misschien zou verwachten voor een bosje. Maar bekijk het maar zo: je kunt hier zo lang mee doen als je zelf wilt. Waar je met een gewoon bosje bloemen soms maar een paar dagen doet, doe je met droogbloemen jaren. 

Mijn liefde voor droogbloemen begon toen ik laatst in de Dille & Kamille was en ik daar allerlei verschillende soorten droogbloemen verpakt in papier zag. Ik had het in eerste instantie niet meegenomen en dacht dat ik het later wel bij een bloemenwinkel zou kunnen halen. Maar mooi niet! Droogbloemen zijn echt maar op een paar plekken te halen. Dat zal misschien in de toekomst verandering inkomen maar voor nu moest ik dus terug naar de Dille & Kamille (op zich geen straf) om een mooi boeketje uit te zoeken. 

Hier wat shots uit mijn kamer voor wat inspiratie voor decoreren met droogbloemen! 




 




 




Wat vinden jullie ervan? Moeten deze ouderwetse bloemetjes weer terugkomen?


2 opmerkingen:

  1. Ik vind het echt heel erg mooi! Net zoals die 'takken' die momenteel helemaal in zijn! XO

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi!

    Ook op onze website -en webshop- vindt je allerlei soorten droogbloemen, het meest uitgebreide assortiment van NL! Ook vindt je er zelfs bruidsboeketten van droogbloemen.

    Hartelijke groet,
    Juffrouw Jans | Droogbloemen- & boeketten / www.juffrouw-jans.nl

    BeantwoordenVerwijderen