06 augustus, 2014

Smoothie in een jar + recept!



Ik zocht al een tijdje een Smoothie Jar. Nu wilde ik er wel eentje met een gat in de deksel en natuurlijk voor een leuk prijsje. De 'smoothie jar' van de Urban Outfitters is bijvoorbeeld 17 euro, wat ik iets lichtelijk overdreven vond. Wat ik uiteindelijk heb gekocht? Ik heb bij een Blokker voor 2 euro een weckpot van het merk Quattro Stagioni gekocht en heb daar zelf een gaatje in geboord. Simpel! 

Ik had gister eindelijk de tijd en het 'gereedschap' om een lekkere smoothie te maken. Ik ging voor deze ingrediƫnten:

- 1/3 watermeloen
- 200 gram aardbeien
- scheutje yoghurt 
- Verse munt

De combinatie munt met aardbeien is echt geweldig! Tip: maak thuis eens een grote schaal met aardbeien, bramen, blauwe bessen en frambozen en doe er snippertjes verse munt in, jammie!


 
Oke, we beginnen dus met de aardbeien en watermeloen in kleine blokjes te snijden en zorg daarbij dat je blender goed gevuld is, de watermeloen bestaat namelijk uit nogal veel vocht en het zal minder zijn dan je verwacht.



Knip de munt in kleine reepjes. Dat kun je met een gewone schaar doen maar ook met een speciale kruiden schaar! Doe daarna de yoghurt erbij en wanneer je de blender aanzet, zul je merken dat je smoothie een supermooie lichtroze kleur krijgt.




En tadaaa! Jou smoothie jar is helemaal gevult!





Heb jij nou een lekker recept gemaakt of ergens gespot? Ik vind het heel leuk om te horen! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten