31 augustus, 2014

Simpele, dunne armbandjes DIY! ♡


Hoi allemaal! Door Mysteryland en andere festivals had ik een beetje inspiratie gekregen om een paar lieve, kleine armabandjes te maken die ik graag aan jullie wilde laten zien. Het is echt te simpel dus als je opzoek bent naar ideetjes voor armbandjes, kijk dan vooral verder! 
Ik heb twee simpele armbandje gemaakt. De eerste is eigenlijk van het idee van mijn Mysteryland armbandje afgeleidt:

Eigenlijk zijn dit alleen een paar draadjes met 'knijpkraaltje'. Dat zijn kleine kraaltjes die je met een tangetje dicht kan knijpen. Heel handig als stoppertje, maar ook heel decoratief!


Wat heb je nodig voor deze DIY? Heel simpel, zoek leuke kleurtjes van dun draad of naaigaren. en een naald. Voor de decoratie heb je de zogenoemde knijpkraaltjes nodig. Die zijn in kralenwinkeltjes of op de markt vaak te koop in kleine zakje. En ten slotte heb je een klein knijp tangetje nodig voor het dichtknijpen van de kraaltjes. Dit is een tang speciaal voor sieraden te maken, vandaar dat hij zo klein is. Je kunt hiervoor ook even in de gereedschapskist kijken van je vader, als het maar een tangetje is!

Voor het eerste armbandje heb ik bruine garen gebruikt. Qua lengte neem ik ongeveer 2 keer de omvang van mijn pols, zodat ik goede knoopjes kan maken op het einde.

Ik doe de draadjes door de naald en rijg daarna de kraaltjes over de naald zodat ze om het draad komen te zitten. Zorg dat je voor dit armbandje 17 knijpkraaltje gebruikt! Dat komt beter uit voor een mooier resultaat.

  Vervolgens ga je de kraaltjes op hun plek vast knijpen. Om te zorgen dat er allemaal een even grote ruimte tussen de kralen zit, begin je met de buitenste twee kraaltje vast te knijpen en zoek je daarna steeds het midden op. 

Voor het dichtknijpen van de kraaltjes gebruik ik dus gewoon het tangetje. Zorg dat het kraaltje stevig zit en dus niet meer kan verschuiven!

 
En tada! Je eerste armbandje is klaar!

Voor het tweede armbandje gebruik ik een donkerrood draadje en neem ook ongeveer 2 x polslengte 



 Als je de kraaltje door de naald hebt geregen kan je knoopjes leggen aan de zijkanten van de kraaltjes.

 Nu je een knoopje hebt gelegd kan je heel makkelijk aan een vlechtje beginnen. Als je aan het einde van de vlechtjes weer knoopjes legt is het armbandje klaar! 


Laat even een reactie achter als je hier wat aan hebt gehad of misschien wel een van deze twee armbandjes hebt gemaakt! Dat vind ik heel leuk om te weten! 


Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen