24 december, 2014

The Christmas Tag!


Kerst, de meeste sfeervolle tijd van het jaar. Ik verheug me er elk jaar weer op, net zoals dit jaar. Het is bijna zover en daarom heb ik deze Christmas Tag ingevuld! Ik werd door Joyce getipt om deze tag te doen! En iedereen mag hem natuurlijk overnemen.



Echt kerstboom of een neppe?
Een echte natuurlijk! Waar de naalden van af vallen. En die dan ook echt ruiken naar een dennenboom, heeerlijk!


Oogschaduw met kerst: zilver of goud? 
Hmm moeilijk. Ik houd zelf absoluut meer van goud dan van zilver. Maar als ooglook moet ik toch voor zilver gaan. Ik heb een hele mooie color tatoo van Maybelline die zilver kleurige shimmers heeft, en die ga ik dit jaar op doen. Het wordt dus ondanks mijn voorliefde voor goud, toch zilver.


Favoriete kerstlied?
Oeh, dat is denk ik toch wel All I Want For Christmas Is You. Omdat het zo een lekker vrouwelijk kerstlied is, en het is heerlijk om mee te bleren, vooral de uithalen. Naast All I Want For Christmas vind ik Last Christmas ook een heerlijk meezing nummer.


Favoriete kerstfilm?
Een kerstfilm, heb ik eigenlijk ooit wel een kerstfilm gezien? Love Actually vond ik wel grappig. En verder al die gekke kinderfilms met kerst elfjes en rendieren. Vroeger was ik ook altijd helemaal gek van zo een film van Mickey Mouse in een kerstfilm. Die hadden we laatst weer op dvd gekocht en al het sentiment kwam naar boven. Ja, goede oude tijden.


Uit eten of zelf koken?
Zeker weten zelf koken met Kerst! Dat hoort er gewoon bij en is ook nog eens heel leuk om te doen. Mijn ouders maken er altijd een heel kunstwerk van, en ik geeft dan soms wat input. Dit jaar bijvoorbeeld maak ik het toetje klaar. 


Kerstfeestje: zelf organiseren of bezoeken?
Ik vind het allebei leuk. Zoals ik net al zei vind ik het leuk om het kerstdiner te helpen maken. Maar ik vind het ook leuk om te zien wat mijn familie heeft gekookt. Want iedereen maakt een kerstdiner op zijn eigen manier. En omdat ik van eten houd, vind ik het dus ook leuk om te bezoeken.


Favoriete cadeautje om te krijgen?
Tja dat hangt natuurlijk er vanaf wat ik op dat moment het liefste wil. Dit jaar mocht ik een pak uitzoeken voor kerst (leuk als vervanging voor een jurkje. En handig voor mijn opleiding als ik een presentatie moet geven) maar helaas heb ik niet kunnen slagen voor een goed zittend pak. Dus stel ik de zoektocht nog even uit.


Witte kerst: ja of nee?
Ik denk dat ik hier toch voor een ja ga. Ondanks dat ik een echte koukleum ben vind ik het wel ongelofelijk sfeervol zo een laagje sneeuw als je opstaat en door je ramen kijkt.


Kleuren in de boom?
Half, ik vind het leuker als het niet heel druk is maar dat je bijvoorbeeld twee kleuren kiest. Rood en goud of zilver lijkt mij een hele mooie combinatie. Het mag dus wel een beetje rustig blijven van mij. 


Jurkjes of winterse truien?
Winterse truien! Ik ben dol op mijn kersttrui en draag hem dan ook heel vaak. het liefste zou ik gewoon kerst vieren met een kersttrui aan. Maar ja, het oog wilt ook wat he...


Vroeg opstaan of uitslapen met kerst?
Ik vind het altijd wel lekker om een klein beetje uit te slapen, zodat ik nog wel de avond haal. Maar iets vroeger dan normaal wordt het zeker wel. Nu wordt ik op dat soort dagen altijd al wel wat vroeger wakker. Gewoon omdat je je verheugd op zo een dag. En natuurlijk omdat je het kerstontbijt niet wilt missen :)

Fijne kerstdagen iedereen!  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten