26 april, 2015

TIP: HEMA telefoon lenzen (macro-, groothoek- en fisheyelens)



























De fisheye lens voor je mobiel hadden jullie vast al eens voorbij zien komen in de HEMA. Maar wat ze nu toch weer hebben verzonnen! Ik liep zondag in de winkel en zag daar dat er nog een nieuwe lens aan de collectie is toegevoegd. Ik snapte het eerst niet helemaal, want er stond op de verpakking dat er 3 lenzen bij moesten zitten, en ik zag er maar twee. Dat werd later wel duidelijk. Omdat ik de fisheyelens al had gekocht toen die nog alleen in de verpakking zat een paar maanden terug, ga ik deze nu niet reviewen. Ik laat vandaag dus alleen de macro- en groothoeklens zien!
Kijk mee naar hoe ik de lenzen ontdekte! 




Dit zijn de twee lenzen die in de verpakking zitten. Het leuke is zoals je hieronder kan zien dat de groothoek lens en de macro lens aan elkaar geschroefd zitten. Wanneer je ze van elkaar haalt heb je dus een mini macro lens en wanneer ze op elkaar zitten is het een groothoeklens. 



De bijgevoegde ringetjes moet je gebruiken om het lensje te laten plakken aan je telefoon. Aan een kant zit daarom lijm om hem vast te zetten op je mobiel, en de andere kant is een magneet zodat de lens blijft zitten!  

Dan gaan we nu naar de resultaten van de lenzen!


MACRO:


Dit is echt een verbluffend resultaat. Eerst lijkt het alsof de lens onscherp is maar als je dichterbij een voorwerp komt merk je dat het steeds scherper wordt. Wanneer je écht dichtbij bent wordt hij dus pas scherp. Dit is een foto van bloemetjes die op de tafel stonden. Wanneer je de foto hieronder bekijkt zie je dat de bloemetjes niet groter dan 1 centimeter zijn. Kan je nagaan hoe macro dit kleine lensje is! De foto hieronder is gemaakt zonder lens.




GROOTHOEK:



Hierbij laat ik het verschil zien met een foto vanaf precies hetzelfde oogpunt. Zie je hoe de bovenste foto een veel groter beeld kan pakken door de lens? Deze lens is echt bedoelt voor foto's die je van veraf wilt maken. Bijvoorbeeld een landschap. Hoe dichterbij je komt bij een voorwerp, hoe boller het beeld zal gaan staan (het gaat dan een beetje op een fisheye lijken). De tweede foto is gemaakt zonder lens. 

De lenzen zijn naar mijn mening helemaal geslaagd in wat zij beloven te doen! De macro lens is een hele leuke lens die ik denk ik het meeste ga gebruiken. Ondanks dat het moeilijk is om een scherpe foto te maken (elke kleine beweging die je maakt met je telefoon zie je heel erg als je deze lens gebruikt) zal ik hier echt leuke foto's mee kunnen maken. De groothoeklens zal ook zeker van pas komen wanneer ik een mooi landschap wil fotograferen en als ik mijn camera niet bij me heb, maar alleen mijn mobiel. Kortom, deze lenzen zijn echt een aanvulling op je telefoon fotografie-kunsten!

De lenzen zijn verkrijgbaar bij de HEMA voor 5 euro. 

Wil je de resultaten van de fisheyelens zien die ik eerder heb gemaakt? Klik hier


3 opmerkingen:

  1. Wat leuk! Geeft een mooi effect, ik denk dat ik ze ook ga kopen. Dankjewel om te delen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh wat leuk die lenzen! Lijkt me echt heel handig, vooral als je alleen je mobiel bij je hebt en een foto wilt maken. Goed dat je dit deelt, ga snel eens bij Hema kijken! ;-)

    xo Liesbeth

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh nu wil ik echt de macro lens. Ik heb echt een zwakte voor details en volgens mij werkt die daar perfect voor.
    Super leuke post.
    Good vibes,

    BeantwoordenVerwijderen